söndag 23 maj 2010

En vecka gammal!



Nu har Baronessa blivit en vecka gammal. Hon diar, leker och vilar sig hela tiden. Precis så som det ska vara med små föl som växer och frodas.
I dag hade jag med mig en påse med borstar, en liten fölgrimma och ett grimskaft ut i hagen. Baronessa tyckte påsen var spännande och som tur var lyckades jag få en liten filmsnutt när hon undersöker vad det kan vara. Man ser även att Lina kollar in påsen vid ett tillfälle.
Jag lät hästarna undersöka påsen i lugn och ro. På så vis fick jag med lite miljöträning när jag ändå var i hagen och hade en socialkontakt med hästarna. Att låta dem undersöka och eventuellt leka med plastpåsar under överseende är ju bara bra. Då blir de förhoppningsvis inte så lätt skrämda för det när man är ute och rider.
Grimman i påsen var däremot fruktansvärt läskig, så den får vi nog vänta med några dagar innan vi försöker sätta på Baronessa den. Men jag tar med den varje dag så hon får lukta och leka med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar